Saturday 29 October 2011

MAKANAN TERBAIK UNTUK LELAKI

Jangan ingat wanita je perlu jaga badan.

Sebenarnya lelaki pun penting juga. 


Jangan pikir lelaki makan takda masalah papepun. Janji kenyang, janji sedap. Lelaki perlu juga lihat ape menu setiap hari yang anda ambil

Jika kite tengok, wanita lagi berhati-hati atau cerewet dengan makanan dan amalan pemakanan sendiri. Seperti forkid ishika yang selalu cerewet tentang makanan.


Tomato
Khasiat tomato didapati mampu memberi perlindungan daripada ancaman barah prostat. Apa itu prostat??
Barah prostat adalah pembunuh senyap mengiringi penyakit jantung yang mengepalai senarai penyakit pembunuh utama lelaki. Jadi berhati-hatilah






Tiram
Mineral zink amat penting bagi proses penghasilan sperma bagi lelaki. Penganbilan tiram sebanyak 2 atau 3 ekor dalam sehari adalah disaran kan, jangan sesekali mengambil berlebihan. Ini kerana, ada kajian dilakukan terhadap beberapa orang lelaki dengan kadar testosteron rendah dan sperma sedikit, setelah diberi bekalan zink setiap hari dalam tempoh 45 hingga 50 hari, dan hasil kajian. Kedua-dua kadar testosteron dan sperma meningkat dengan banyak.

So bagi Lelaki, Korang nak anak. Amal kan ye.


Brokoli
Sayuran hijau punya kuasa untuk kesihatan lelaki juga. Hasil kajian Harvard mendapati brokoli dapat memberi perlindungan daripada jangkitan barah Pundi Kencing.




Mentega Kacang
Ada juga kebanyakkan lelaki menjauh kan mentega kacang untuk penjagaan badan mereka. Tapi mentega kacang adalah salah satu juga penting kesihatan diri mereka.
Meskipun kandungan lemah dalam mentega kacang tinggi berbanding kandungan lemak unsur makanan lain Terutama sesekali usaha memerangi ancaman serangan penyakit jantung.



Tembikai
Lelaki ancaman lebih terbuka kepada ancaman penyakit darah tinggi dan angin ahmar. Lagi2 lelaki yang berusia lingkungan usia 55 tahun.
Golongan ni la yang paling tertinggi daripada wanita. Makanan Kaya mineral potasium adalah pilihan terbaik mengurangi risiko penyakit darah tinggi.
tahukah anda, sehiris besar tembikai julat khasiatnya menyamai khasiat sebiji oren atau secawan perahan oren?


Akhir kata kepada lelaki,ada baiknya soal makan anda dengan teliti kembali.

2 comments:

fadz tennyson said...

wow. good info! ;)

Laqie Gurlie said...

sumber dpd majalah EH je.heheheh